Dédike

:)

Kommentek:

  • margit2: BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT! :-) (2015.05.11. 08:34) 2015 jan. 19
  • Aloha3: :-( Nyugodjon békében! További szép estét, jó hetet kívánok neked Dédike! :-) (2015.01.19. 18:50) 2015 január 12
  • Dédike: Igen, mindenki siratja a régit. Ez nem egy jó konstrukció! (2015.01.11. 03:01) 2015. I. 2.
  • Turmixoló: Majd mennek ismét. Így év végére nagyon letud amortizálódni az ember, mindent jobban a szívére ves... (2015.01.03. 16:56) XII,29.
  • ToPa: :) Hát földrajzilag itthon épp.. Blogilag: lucikaya.blogspot.hu/ meg itt.. De ott vagyok mondj... (2014.12.31. 11:22) XII. 28. VASÁRNAP.

Látogatók:

***
Flag Counter

Címkék

2008.07.12. 19:34 pitypangoss

TANULÓ? DÉDI:

Pompás! Bonyolult folyamatok tömkelege közepette sikerült elő varázsolnom a lapomat, hogy tudjak írni.

Ma sok minden történt.
Reggel a Manólánynál folytattuk a babpucolást. Tegnap a frissítő nedű még csak citromos vízvolt. Az ugye bár, egy átlátszó tiszta folyadék, ami ebbe a melegbe egyből átváltozik az emberi homlok gyöngyös díszévé. Ma változott a kínálat, lehet, hogy abbaní félelmében ne hogy egyedül maradjon. Ahogy melegedett az idő és szaporodott a zöldbab kupac, az én kis Manó lányom megjelent két harmatos, kemény fehérhabos hosszú poharas aranysárga színű folyadékkal. Szinte harapni lehetett a habot. Szájamtól a gyomromig végig hűtve az egész utat. Pár perc múlva érződött jótékony hatása, mindketten életre kelve vidáman saját verejtékünkbe fürödve (mert a nap már delelőre kezdett járni) de vidáman gyorsan növeltük a babkupacokat. Ezzel el is telt a délelőtt.

Mit csinálnátok Ti, ha a körbe kerített kertetekbe, egy teljesen idegen kutyát találnátok hűsölni a füge bokrotok alatt. Fügét mentem szedni, majdnem össze sz…….. magam, mert egy vörös közepes méretű kutyára majdnem ráléptem. Még akkor sem ment arrább, gondolván itt jól érzi magát. Kéznél volt a gereble evvel fölszerelkezve a ribizli bokor mögül elkezdtem óvatosan, nagyon félve ijesztgetni. Nem volt hajlandó megijedni. Nem mertem jobban beközelíteni, mert lehetett akár beteg, sérült, esetleg veszett is, de a végső megállapítás az volt, hogy a közeli főúton dobhatták ki. Mikor végre hajlandó volt megindulni a Krizántin bokrokon keresztült, beközölve a paradicsomokat, rögtön tudta hol jött be a kertembe. Mire előszedtem a karót, deszkát, kalapácsot a kutya újra a bokor alatt. Hajkurászás kezdődött előröl. Elsőször a fenyőágakat kellett lefűrészelnem (mert a kerítés mellett végig azt ültettem évekkel ezelőtt, hogy ne lássam a szomszéd gazos kertjét), hogy hozzáférjek a kerítéshez, bikiniben, tűző nappal a hátamon, saját keserves verejtékemmel öntözve kertem száraz talaját, de befoltoztam a likat, s elmentem megérdemelt délutáni pihenőmre. Mert a dédinek úgysincs semmi dolga. Folyt köv, ha kipihentem fáradalmaimat.

8 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://evimamika.blog.hu/api/trackback/id/tr886021018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

klikk 2008.07.12. 21:26:23

Már érik a füge felétek? Nekem most lesz először, és már másodtermés is van.

dédike 2008.07.13. 08:25:36

Mind két fajtám elkezdett egyszerre éreni,Most dömping lesz, legalább ki lakunk belőle. Különben folyamatosan hozza a termését egész a fagyokig.

Ancsa 2008.07.13. 09:50:02

Pedig a Bubus biztosan örült volna a társaságnak :D

Kati 2008.07.13. 13:52:04

Fügeeeeeeeeeeee! Isteni hajszál vékonyra szeletelt füstölt sonkával!!!!

margit2 2008.07.13. 16:05:52

Kalandos napod volt megint! %wink%....Nálunk még tiszta zöld a füge....

dédike 2008.07.13. 18:59:28

MA csak egy darázs csípés volt. allergiás vagyok rá!

vadmacs 2008.07.14. 17:49:42

Én a magam részéről hagytam volna, igaz van két kutyám, de már sok jószágot mentettem meg, találtam gazdit, és több is volt, aki kifejezetten hozzám jött, a kapuban leült :)

dédike 2008.07.15. 15:21:48

Vadmacska,most csak egy kutyusom van, de ez fölöz tizet olyan gonosz. A másik, ahhoz, hogy rendesen el legyen látva, elég sok rá a kiadás.
süti beállítások módosítása